ACCÉS A L'AULA VIRTUAL D'ORIENTACIÓ ACADÈMICA >>

 

Tots els qui estam en edat laboral coneixem la gratificació o la duresa que suposa dedicar-nos a un àmbit professional que ens agradi o no. Els anys dedicats a la feina superen, i de molt, als que dedicam a formar-nos i tots sabem que els qui catalogam com a bons professionals són, en la gran majoria de casos, aquells que no tan sols són especialistes i en saben, sinó aquells que es nota que disfruten o “estan fets” per dedicar-se a allò que fan.

La decisió sobre el futur acadèmico professional és un procés, un camí, no una cosa a decidir en mitja hora. Veient la importància que té, no hi podem destinar just els darrers minuts de la finalització dels nostres estudis. Des del Departament d'Orientació, tenim això molt clar i per tal d'ajudar els nostres alumnes en aquesta decisió tan important, feim les actuacions que estan al nostre abast.

Cada setmana, a la sessió de tutoria que tenen els vostres fills al seu horari, treballen amb el tutor les activitats que l'orientadora els proposa. Aquestes activitats fan referència, principalment, a hàbits i tècniques d'estudi per aconseguir el seu èxit acadèmic per una banda i, per l'altra, el que té a veure amb la seva decisió vocacional. Molt resumidament, això és el més destacable per nivells quant a aquest aspecte:

 

1R D'ESO

Activitats de coneixement personal: característiques,aptituds i capacitats

Explicació sistema educatiu/camins per seguir estudiant

Importància de la nota mitjana

2N D'ESO

Activitats per a la millora del respecte a si mateix i als altres. Necessitat de voler comportar-se adequadament i voler treure el millor de cada un.

Xerrada a l'aula sobre opcions estudis posteriors (orientadora)

Xerrada per als pares el juny sobre 3r d'ESO i estudis posteriors.

3R D'ESO

Informació CFGM, CFGS i batxiller.

Qüestionaris d'orientació professional

Xerrada a l'aula sobre opcions estudis posteriors (orientadora)

Xerrada per als pares el juny sobre 4t d'ESO i estudis posteriors.

4T D'ESO

Seguiment qüestionaris tant en paper com a nivell informàtic

Entrenament en habilitats socials relacionat amb la recerca de feina

Relació entre ofertes de feina i estudis a fer

Visionat vídeos sobre estudis de FP i graus universitaris

Xerrada amb orientadora sobre opcions de cada un

Xerrada pels pares el juny sobre estudis posteriors.

Sortida: visita als IES dels voltants per conèixer la seva oferta educativa

Xerrades al centre de tècnics de FP i alumnes de batxiller per explicar la pròpia oferta educativa.

1R BATXILLER

Enquesta sobre estudis a fer. Relació amb els estudis que estan cursant

Seguiment qüestionaris tant en paper com a nivell informàtic

Visionat vídeos sobre estudis de FP i graus universitaris

Sortida: fira d'universitats UNITOUR

Xerrades al Centre de tècnics de distintes universitats: Pompeu Fabra, Vic, UAB, UIB per explicar la seva oferta educativa

2N BATXILLER

Xerrada de tècnic de la UIB: preinscripció universitària

Sortida: Visita a la UIB

 

Així mateix, ja des de 2n d'ESO, se'ls convida a entrar a l'aula virtual de l'orientadora per veure tota la informació necessària per tal de tenir èxit en aquest camí. La idea és que cerquin, relacionin i valorin les seves capacitas, les seves possibilitats, els seus valors i l'oferta educativa perquè puguin decidir amb garantia d'èxit. Us convidam també a entrar-hi per tal que els pugueu acompanyar en aquesta important decisió. Benvinguts!

 

¿Te gusta esta Web? Claro, es Joomla!